طرز تهیه فلافل بدون روغن

خیلی‌ از افراد عاشق غذایی هستند که ظاهرش شبیه به غذای گوشتی باشد اما گوشت نداشته باشد، مثل فلافل!

فلافل هم از همان غذاهایی است که وقتی داخل نان ساندویچی قرار می‌گیرد لذت خوردن گوشت را برای آدم زنده می‌کند. از آنجا که شاید بعضی‌ از افراد نسبت به گلوتن حساسیت داشته باشند، ترجیح می‌دهند غذاهایشان را بدون روغن درست کنند؛ البته که این غذا بسیار باب میل گیاهخواران هم هست. امروز میخواهیم به شما طرز تهیه این فلافل را آموزش بدهیم. با پین جاب همراه باشید.

مواد لازم

طرز تهیه فلافل بدون روغن | مجله پین جاب
  • نصف پیمانه نخود خشک
  • نصف پیمانه پیاز سفید خرد شده
  • چند پر سیر
  • ۲ قاشق غذاخوری آرد جوی دوسر (فاقد گلوتن)
  • یک و نیم پیمانه جعفری تازه خرد شده
  • نصف قاشق چایخوری نمک
  • یک قاشق غذاخوری زیره خرد شده (برای طعم‌دهی بیشتر)
  • ادویه‌جات دلخواه
  • یک قاشق غذاخوری روغن زیتون

طرز تهیه

طرز تهیه فلافل بدون روغن | مجله پین جاب

۱- از شب قبل نخودها را در آب بریزید تا خیس بخورند. سپس باید خوب آن‌ها را بجوشانید، آب‌کش کنید و به همراه سایر مواد داخل غذاساز بریزید. مقدار آردی که اضافه می‌کنید بستگی به خودتان دارد. اگر دلتان می‌خواهد فلافل‌ها حسابی سفت شوند آرد بیشتری استفاده کنید.

۲- بعد از ترکیب کردن همه مواد، آن را برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید.

۳- فلافل‌ها را می‌توانید سرخ کنید یا بپزید. ما پیشنهاد می‌کنیم آن‌ها را تنوری کنید. شما هم به فکر سلامت خود باشید و فلافل‌ها را ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در فر بگذارید. قبول داریم که فلافل سرخ شده لذت دیگری دارد؛ اما فلافل پخته شده در فر هم لذیذ است. با این حال اگر خواستید آن‌ها را سرخ کنید، ماهیتابه‌ای را که داخل آن روغن ریخته‌اید یک تا دو دقیقه روی اجاق گرم کنید و فلافل‌ها را ۳ تا ۴ دقیقه داخل آن پشت و رو کنید.

۴- برای خلاقیت و هم برای رژیمی شدن وعده غذایی تان می توانید این بار خلاقیت به خرج داده و فلافل‌ را لای نان نگذارید، این بار فلافل‌ها را به چهار تکه تقسیم کنید و داخل سالاد بریزید و میل کنید.
نوش جان

منبع کاله

برچسب هاطرزتهیه طرزتهیه فلافل غذا فلافل فلافل رژیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *